Dia Adalah Kawan Saya

DIA ADALAH KAWAN SAYA

Dia adalah kawan saya dan saya tidak pernah meminta beliau untuk menyertai takaful kerana saya tidak mahu dia rasa saya adalah jenis orang yang akan menggunakan persahabatan untuk keuntungan peribadi.

Dia adalah kawan saya dan apabila dia berkahwin saya gembira. Kerana saya mengenali isterinya juga, dan saya tahu mereka jenis orang baik yang layak mendapat kebahagiaan dalam kehidupan. Tetapi saya tidak mahu mengaibkan saya jadi saya tidak pernah cuba untuk mengetahui betapa dia mampu untuk menyertai takaful.

Dia juga adalah kawan saya dan apabila mendapat cahaya mata setahun yang lalu, saya amat bangga dan gembira untuk mereka, tetapi saya tidak pernah memberitahunya bagaimana dia boleh menjamin pendidikan dan masa depan anak kecilnya.

mortage takaful

Dia juga adalah kawan saya dan apabila saya menghadiri semasa ‘housewarming’ di rumah barunya, saya berfikir tentang menyebut takaful gadai janji tetapi saya memutuskan untuk menunggu sehingga dia mempunyai peluang untuk cukup dengan semua perbelanjaan barunya.

Dia adalah kawan saya dan apabila keretanya terlibat dalam kemalangan malam tadi. Saya adalah salah seorang yang pertama balu (isterinya) hubungi.

Esok saya akan berdiri di sebelah kubur rakan saya dan saya masih akan cuba untuk merasionalkan kegagalan saya untuk bercakap dengan beliau mengenai kepentingan takaful. Saya akan berfikir, terlalu, lebih pahit daripada saya sekarang, di atas kebodohan saya yang terlalu sensitif tidak menceritan takaful kepada rakan saya.

Tetapi yang paling penting, saya akan menjadi tertanya-tanya apabila tiba masanya untuk memberi penghormatan terakhir saya, sama ada, jika dia boleh bercakap, dia akan berkata saya seperti yang saya lakukan kepadanya. “Dia adalah kawan saya.”

“Transalation from A friend of Mine”. Perkataan insurans digantikan dengan takaful.

Leave A Response

* Denotes Required Field